Zdraví a hubnutí

Zdraví a hubnutí

Perspektivy ZDRAVÍ a HUBNUTÍ jsou dva odlišné pohledy!

 

► Z perspektivy HUBNUTÍ je kalorie zkrátka kalorie – ať již pochází z rafinovaných sacharidů anebo třeba ze zdravých tuků, organismus přijaté kalorie využívá dle aktuální energetické potřeby a to (zjednodušeně řečeno) buď pro metabolické procesy v organismu, anebo při nadbytku přijaté energie ze stravy tuto energii uloží do energetických zásob v organismu (ve formě glykogenu a tukových zásob). Jinými slovy, pokud usilujete o hubnutí, tak MUSÍTE být v kalorickém (energetickém) deficitu a to např. o 200 – 500 kcal za den (dle Vaší hmotnosti atd.). Pokud Vás ale něco “vyhodí” z deficitu, NEBUDETE HUBNOUT a je úplně jedno, jestli tyto nadbytečné kalorie ve vašem jídelníčku byly z mrkvového dortu, zeleného latté, ořechových másel a avokáda anebo z fast-foodu či jiných ultra-zpracovaných potravin. Včerejší příspěvek byl o tom, že některé potraviny a jídla, která se na první pohled tváří jako zdravá, mohou mít ve skutečnosti daleko vyšší obsah kalorií, než by člověk čekal – zelené latté a mrkvový dort ze Starbucks má zkrátka více kalorií než dvojitý cheeseburger a hranolky z “mekáče” – a tím Vám mohou sabotovat hubnutí. Takže se zkrátka nemůžeme při hubnutí orientovat pouze tím, že je něco zelené anebo to obsahuje mrkev, a proto po tom budeme určitě hubnout, jak si velká část veřejnosti bohužel zjednodušeně představuje.

 

► Z perspektivy ZDRAVÍ samozřejmě není kalorie jako kalorie, resp. v různých potravinách se liší poměr kalorií a doprovodných výživných látek. Některé potraviny obsahují skutečně tzv. “prázdné” kalorie, které mají velmi vysokou energetickou hodnotu (vysoký obsah kalorií), ale přitom jsou nutričně velmi chudé – obsahují např. vysoké množství rafinovaných sacharidů a tuků, ale jen velmi málo či téměř žádné množství bílkovin, vlákniny, vitamínů, minerálních látek, stopových prvků a fytonutrientů a ještě často nejsou ani objemově vydatné, takže Vás zasytí jen na velmi krátkou dobu (pokud vůbec). A přesně takové jsou ultra-zpracované průmyslové potraviny, jejichž množství v jídelníčku je skutečně nutné omezovat. Naproti tomu jiné tzv. “zdravé” potraviny neobsahují vzhledem ke svému vysokému objemu/váze tak vysoké množství kalorií (neobsahují třeba žádné přidané rafinované cukry a tuky) a navíc současně obsahují vyšší množství bílkovin, vlákniny, vitamínů, minerálních látek, stopových prvků a fytonutrientů. Takové potraviny můžeme skutečně označit za zdraví prospěšné a jejich zastoupení v jídelníčku by pro podporu Vašeho zdraví mělo být co nejvyšší.

 

► Znovu tedy na závěr ZOPAKUJME, že ideální redukční dieta je taková, která je současně ZDRAVÁ i efektivní na HUBNUTÍ. To znamená, že obsahuje maximum zdraví prospěšných potravin, minimum těch průmyslově zpracovaných a současně celkové množství kalorií je v tomto redukčním jídelníčku pouze takové, abyste se skutečně nacházeli v kalorickém deficitu. A ze všeho nejlepší je pak to, když taková dieta není žádným nárazovým a krátkodobým řešením, ale díky vhodně nastavenému redukčnímu jídelníčku si vytvoříte i nové a zdravější nutriční (a pohybové) návyky.

 

 
 

Rádi bychom Vás pozvali na víkendové
on-line semináře o výživě a potravinách,
které se uskuteční již tuto sobotu a neděli.

 

17. 4. / 14:00–18:00 / Jak si sestavit vyvážený jídelníček bez extrému

  • Zaměříme se na změnu stravovacích návyků, nastavení denního energetického příjmu, energetický deficit, množství živin, časování jednotlivých chodů, rozložení energie do jednotlivých chodů a mnoho dalších témat, které v souvislosti s nastavením jídelníčku otevřeme.

 

18. 4. / 14:00–18:00 / Jak správně nakupovat a vybírat potraviny

  • Při pohledu na složení a tabulku nutričních hodnot bychom měli hned vědět, na jaké informace se dívat, abych rozeznali potraviny, které jsou v našem jídelníčku vhodnější a které méně vhodné. Nejen kvůli hubnutí, ale i z perspektivy zdraví.

 

Jako malé poděkování za vaši přízeň
jsme si pro vás nachystali slevu 20 % z ceny vstupného.

Stačí uplatnit tento slevový kód: 2021WBJSJ4JNP569

 

 

► Pokud Vás zajímá téma kalorické bilance více do hloubky, podívejte se na naše předešlé články:

Společné stanovisko odborníků: KALORICKÝ MÝTUS

Kalorický deficit – Věda vs. Adam

 

 

► A pokud se Vám článek líbil, jako vždy budeme velice rádi za sdílení, moc Vám děkujeme.



Nedávno proběhl již 3. ročník
Mezinárodní konference Moderní Výživy!

Pořiďte si přístup ke kompletnímu záznamu konference (po neomezenou dobu).
Čeká Vás bohatý program v podání 8 řečníků ze 4 zemí.

blank

Hlavním cílem konference je přinést vědecky podložené informace o výživě od odborníků srozumitelnou formou pro širokou veřejnost. Na konferenci se za jeden den dozvíte evidence-based informace z různých oblastí výživy od špičkových odborníků z ČR, ze Slovenska, Irska i USA, které najednou nikde jinde neuslyšíte!