Seznam nezdravých potravin

V oblasti zdravé i sportovní výživy dnes bohužel stále existuje rozšířená představa “zdravých” a “nezdravých” potravin. A stejně jako i při konzumaci “zdravých” potravin záleží na jejich množství a celkovém energetickém příjmu, tak ve skutečnosti NEEXISTUJE ani žádná běžně dostupná potravina, které by bylo nutné se absolutně vyhnout.

 

Pokud člověk nemá zdravotní problémy (např. celiakii) anebo se sportovec nenachází v poslední fázi předsoutěžní přípravy, je klíčové, aby VĚTŠINA jídelníčku byla tvořena kvalitními zdroji potravin v rámci požadovaného energetického příjmu, které poskytnou dostatek makroživin, vitamínů a minerálních látek pro potřeby organismu.

V případě, že jsou pokryty individuální nutriční požadavky, občasná konzumace “nekvalitních” jídel a potravin v malém množství (které může někdo považovat za absolutně nezdravé a špatné), je ABSOLUTNĚ v pořádku a nemá smysl si to vyčítat.

Naopak to je vhodná podpora psychiky, díky které je v dlouhodobém horizontu snadnější dodržovat jinak kvalitní jídelníček a být s jídlem při všech příležitostech více v pohodě a nemít strach z nějakých restrikcí a “zakázaných potravin”.

Navíc je malé a občasné množství “nekvalitního” jídla mnohem vhodnější, než striktní dodržování jídelníčku následované gigantickým CHEAT DAY ve znamení 24 hod nájezdu na řetězce fastfoodů a fotek s postelí plnou čokoládových tyčinek na instagramu.

Proto než řešit (a trápit se) s tím, zdali je nějaké jedno jídlo zdravé či nezdravé, je daleko důležitější objektivně zhodnotit, zdali je celkový jídelníček vhodný nebo nevhodný a správně nastavený vzhledem k individuálním cílům i životnímu stylu člověka.

Pokud máte přátele, kteří mají po každém “prohřešku” v jídelníčku výčitky, označte je prosím do komentářů anebo náš příspěvek prosím opět sdílejte, moc Vám děkujeme



Buďte první komu dáme přednostně vědět o nových článcích.
Přihlaste se k odběru našeho newsletteru ↓

Souhlasím se zpracováním osobních údajů.