Řapíkatý celer pro detox?

Pití šťávy z řapíkatého celeru jako detox?Ten pocit, když ve Vašem nejoblíbenějším bistru, kam chodíte pravidelně na obědy, začnou nabízet řapíkatý celer pro DETOX.

 

Každou sezónu se v oblasti výživy a zdraví objevují nové módní nesmysly, které o dané potravině / látce / produktu tvrdí, že je lékem a prevencí prakticky na všechny existující nemoci, tajným afrodiziakem babiček bylinářek a samozřejmě účinným nástrojem pro hubnutí. A protože tuto zimu s přehledem vyhrála šťáva z řapíkatého celeru, pojďme si v tom společně udělat trochu jasno na základě seriózních informací.

 

Pití šťávy z řapíkatého celeru ↓

 

Nemá žádný prokazatelný vliv na zlepšení Vašeho imunitního systému, zlepšení činnosti jater a ledvin ani nezlepší prevenci závažných stavů jako je např. Alzheimerova choroba. A už vůbec to není žádný lék na existující onemocnění a nevyléčí Vás z rakoviny!

 

Vám žádným způsobem nezlepší Vaše hormony, činnost střev a střevní permeabilitu, nevyrovná pH ve Vašem těle ani Vás nezbaví žádných patogenů, jako jsou např. streptokoky či EB virus.

 

Řapíkatý celer neprovádí v organismu žádnou detoxifikaci ani očistu, kterou by přirozeně nezvládaly Vaše játra, ledviny a trávicí soustava.

 

▬ Štáva z řapíkatého celeru skutečně obsahuje malé množství vitamínů A a C, draslík a kyselinu listovou a další vitamíny, minerální látky a fytonutrienty, ale stejná či daleko vyšší množství naleznete prakticky v každé zelenině a třeba i v takové bramboře. Celer je zároveň oproti jiným druhům zeleniny nadprůměrných zdrojem pesticidů.

 

▬ Hlavní výhodou řapíkatého celeru by byl vysoký obsah vlákniny, avšak tato vláknina z velké části ztrácí svoji přirozenou funkci tím, když celer rozmixujete a uděláte si z něj šťávu. Např. podle studie z Harvardu z roku 2013 mají lidé konzumující celé kusy ovoce nižší riziko diabetu 2. typu, zatímco osoby, které pravidelně pijí smoothies mají naopak riziko diabetu vyšší.

 

 

Shrnuto, pití šťávy z řapíkatého celeru není nijak nadřazeno konzumaci jiných druhů ovoce či zeleniny a nemá žádné zázračné účinky. Celerová šťáva vám totiž dodá zhruba stejné množství mikronutrientů a bioaktivních látek jako snědení prakticky jakékoliv jiné zeleniny a stejné množství tekutin jako byste vypili stejné množství vody nebo čaje. Pokud Vám tato šťáva chutná, klidně si ji každý den dávejte. Pokud Vám ale nechutná, není absolutně žádný důvod se pitím této šťávy trápit a pro své zdraví uděláte stejně pravidelnou konzumací jiných běžných druhů zeleniny.

 

Náš velký článek o detoxech z loňského jara naleznete na našem blogu
→ Jarní detox je nesmysl.

 

 

PS: Zmíněné Bistro Ořechovka v úvodu je nejlepší bistro s nejlepšími obědy na Praze 6 a až na řapíkatý celer ho 100% doporučujeme všem k návštěvě.

 

Zdroj: 

MURAKI, Isao, et al. Fruit consumption and risk of type 2 diabetes: results from three prospective longitudinal cohort studies. Bmj, 2013, 347: f5001.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3978819/

Tags:


Buďte první komu dáme přednostně vědět o nových článcích.
Přihlaste se k odběru našeho newsletteru ↓

Souhlasím se zpracováním osobních údajů.